02 March 2010

GAMBARAN KEHIDUPAN

Masa korang kecik, korang teringin nak pergi sekolah. Bila dah masuk alam persekolahan, korang rasa bosan dengan sekolah dan struggle nak masuk Universiti. Bila masuk alam universiti, korang bosan dengan assignment dan dengan penuh keterpaksaan, korang struggle lagi untuk grad dengan jayanya dan tak sabar untuk masuk ke alam pekerjaan. Dan ketahuilah, alam pekerjaan adalah alam yang paling membosankan antara keseluruhan alam yang disebutkan tadi. Namun hidup harus diteruskan. Satu je lah yang best apa lagi kalau bukan alam perkahwinan dan percintaan? Hehehe.
Jadi siapa kita hari ini pada pandangan orang, dan mampu atau tidak kita menilai diri sendiri, terpulang pada diri masing-masing. Orang kata bayi tu bagai kain putih dan ibu bapa yang mencorakkan. Rasanya setiap ibu bapa di dunia ni nak corakkan dengan cantik dan penuh warna-warni. Tapi at last, kita sendiri yang letak hitam sebagai corak. Untuk yang tak tahu, hitam bukan warna ya? Begitu juga dengan putih.

Konklusi kehidupan boleh’lah disamakan dengan gambaran berikut: :
So itu sahajalah. AKU merapu dengan entri yang nampak macam motivasi, tapi sebenarnya lebih kepada sindrom memotivasi’kan diri sendiri. Renung-renungkan dan selamat…? Errr.. Errrr.. ape-ape je lah.

1 comment:

  1. taw pown eiman eyh...
    btol jgk ckp eiman...
    setiap hri mest jlni hidup...
    adoi da smpai msa xde da hidup..
    mti la plop...hik3...

    ReplyDelete

Thanks For The Comment..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

its finallly reveal...