11 August 2010

Diariku Ramadhan

Hari ni adelah hari pertama ramadhan 1431H.. seperti biasa sepanjang ramadhan lepas banyak cerita dan kenangan mahupun cerita kelakar yang pernah aku lalui..hehe,, semua adelah peristiwa!!!
perkara paling best nak aku kongsi adelah ;

Kisah pertama adelah...Cinta pertamaku adelah di bulan Ramadhan..hehe,,cinta monyet..alah,semua pernah rase kott,,memang monyet kott.Tapi 4 tahun jugak aku jadi monyet ;)... alah proses pembesaran..tapi aku xpercaya cinta pertama,aku xpercaya sama sekali..tapi ia adalah perkara yang terindah semasa mengharungi nye,,thnx to my 1st love sebab pernah menyayangi diri ini..haha,,sekarang dah punye haluan memasing.. ke mana dia..ke mana aku.. ape aku buat,,ape die buat..masing dah tak updated...life to survive!! yang penting kitaorang dah dewasa,dan mungkin ianya mampu membuat aku tersenyum bila mengingatinya,,ye laa..pagi2 dah tulis surat,petang dapat balasan...hahaha.. siap ade pantun lagik " pecah kaca pecah gelas,sudah baca harap balas " segalanya berbalas..sampai tiada lagi balasan,, sekarang aku hanya menguntum senyuman apabila ingatan aku menerjah kisah lama..Setiap kali munculnya ramadhan setiap kali aku teringat kisah dulu,,,kisah yang mengajar erti hidup..tentang kejujuran,,kasih sayang,,mahupun  kesetiaan..bukan ingin hubungan itu berkekalan sehingga sekarang,,tapi sekadar berkongsi,,Setiap yang berlaku adelah ketentuan Tuhan,, Tiada lagi permusahan,,tiada lagi dendam tersirat.. aku cool saje ;)

Kisah kedua adelah..kejadian yang berlaku semasa kecik gak,,memandangkan aku agak kecik time kecik ,so ianya adelah di zaman kecikku..hehehe,, yeahh... ingat lagi..hari pertama berbuka puasa time tu aku berbuka kat rumah salah seorang kakak aku kat Taman melaka baru..ape yang jadi???? hahahaha- time nak berbuka,abg ipar aku menyuruh aku membaca doa berbuka..mak aii..1st day tu memang kene refresh..aku pon bace laaa... Bismillahirrahmanirahim.............err..err..err..."aku terlupe" hahahaha,,,boley pulak..mangkok betul..tapi abag ipar aku sempat coverline,,die sambung daa...aku hanya mampu tersenyum..kakak aku asek gelak jer...makan pun dah xrase nasi dahh,,,hahahaha,,,adesss.. belajar dari kesilapan kan,, tapi itu dulu,,,sekarang aku dah besar,,maybe tengah menghitung detik aku di mengenali dunia ;)

Kisah ketiga adelah,, Aku dapat lesen B2,D juge dalam bulan puasa..sekitar 2006 rasenya,,heheh,,rasenya time tu cuti sem,,kalu x silap sebab dah ingat-ingat lupo! cerita yang sangat menarik sebelum aku dapat lesen adelah,, semase baru belajar nak drive kete,,ceyy,macho lagaknye,,lagi macho bile kete ayah aku masok semak..dek aku yang buat,,,hahaha,,kisahnye nye aku nak masuk simpang,,bile nak masuk tuh aku pusing stereng 360°.. hahaha,, bile dah masuk simpang tuh cam berat lak nak pusing balik..sebab kete lame xde power stereng.. dalam semak la aku..siap langgar tiang telepon lagi..tapi naseb ayah aku cool..beruntung beb dapat ayah mcm ayah aku ;)
ayah cakap belajar memang mcm tu..kalo xde salah xde salah silap bukan belajar namenya,,pastu kita akan ingat ape salah kita,,nanti kita dapat jadikan guideline ;)


Sekarang adelah tahun ke-23 aku kat bumi Tuhan..dan merupakan tahun ke 15 aku berpuasa..aku harapkan Malam LailatulQadar !! aku harapkan puasa di bulan Ramadhan tahun ini membawa seribu erti buat aku dan seluruh Umat Islam di Dunia.. Selamat Berpuasa!!

No comments:

Post a Comment

Thanks For The Comment..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

its finallly reveal...